Favvo-tisdag!

Tisdag = sovmorgon till 13.00

Fast idag gick jag upp 9.45 för att möta Johanna och promenera med hundarna i tha park. När jag ringer henne runt 10 kommer hon på att hennes hund inte är hemma, smart tjej det där !  Istället blev det bara min hund och efter hann vi hem till mig för att kolla lite i skolkatalogen innan jag va tvungen att springa iväg till mentorstiden, vi skulle faktiskt fylla i viktiga papper. Nt-show biljetten var ju lite speciell, en papperslapp 2*4cm med texten "show 2". Jag har redan lyckats tappa bort den, men tror dom att vi ska lyckas hålla reda på den?

Efter skolan skulle jag hämta Ebba på dagis. För det första var bussen 4 min sen, sen när den väl kommer har den sällskap av två andra bussar. De två andra bussarna stannar medan 607:an åker förbi. Jaha? Hoppar på en annan buss i hopp om att hinna byta buss i centrum, men nej. Precis när jag går av bussen ser jag 607:an åka iväg. Så det var bara att knalla iväg till tåget och ta tåget till helenelund för att sen gå därifrån. Egentligen hade jag tänkt att gå hem, men jag hade glömt hörlurarna till ipoden hemma.

När jag skulle hem därifrån sitter jag och väntar på bussen och exakt samma sak händer då. Bussjävlen åker förbi!! Så det var bara att vänta i 12 min på nästa buss.. Om jag bara hade haft hörlurarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0