Översta tallriken, nej tack!

Träffade Bosse Milton i kön till julbordet på Scandic idag. När vi kommer fram till tallrikarna räcker Lenne över den översta till mig. Då frågar Bosse "men, ska ni verkligen ta den översta är inte det emot policyn? Jag har aldrig sett en elev på Rudbeck göra det!"

Jag lyfter översta tallriken och tar nästa. Varför? Jo, för att alla andra gör det. Det är fullt med baciller på den översta och eftersom vi på Rudbeck är smarta så tar vi inte den. För det finns inga baciller någon annanstans, inte på dörrhandtagen, stolarna, bäckarna. Absolut inte! Bara på den översta tallriken i matsalen. Därför ska jag från och med imorgonbörja ta den översta tallriken!  Äckligt va?!Hade det inte varit min "snälla vecka" hade jag tagit den översta tallriken och lägga den längre ner, men det väntar jag med till nästa vecka.

Nu ska jag duscha och sen göra engelska innan jag går och lägger mig hyfsat tidigt :) 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag tar faktiskt översta tallriken ibland :'(

2007-12-16 @ 12:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0