Tisdagkväll 23.23

Kollade runt på lite sparade dokument på datorn och hittade en dikt. Jag kommer ihåg när jag läste den första gången, kanske 2-3 år sen. Sen sparade jag den på datorn för att den var sorglig och för att den satte ett spår efter sig. När jag läste den ikväll blev mina ögon tårfyllda och jag kände hatet välla fram. Du har aldrig pratar med mig om det, varför det är som det är. Du har aldrig erkänt att det var du som gjorde att det blev som det blev, varför inte? Vågar du inte stå för det du gjort, du som alltid talat om för mig att jag ska vara ärlig och att jag alltid kan komma till dig om jag behöver prata. Tror du att jag vill göra det nu, tror du att jag kan lita på dig?
Du säger att jag har blivit en annan person, att jag inte är samma gamla tjej som jag alltid varit. Den glada tjejen som var öppen och glad har istället blivit tillbaka dragen och inte lika öppen. Det är inte alla som uppfattar mig så, det är kanske bara dig jag är sån emot.Är det verkligen så jävla konstigt?


 

Hey dad
I'm writing to you
Not to tell you
That I still hate you
Just to ask you
How you feel
And how we fell apart
How this fell apart

Are you happy out there
In this great wide world

Do you think about your sons
Do you miss your little girl
When you lay your head down
How do you sleep at night
Do you even wonder if we're alright
But we're alright
We're alright


It's been a long hard road without you by my side
Why weren't you there all the nights that we cried
You broke my mother's heart
You broke your children for life
It's not ok but we're alright

I remember the days you were a hero in my eyes
But those are just a long lost memory of mine
I spent so many years
Learning how to survive
Now I'm writing just to let you know
I'm still alive


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0