OKQ8

Ebba är nog den sötaste tjejen jag känner! Idag när vi gick hem från dagis så hittade hon prästkragar som hon plockade. Fast hon tog bort alla bladen som pekade neråt och eftersom blomman så gällde det alla bladen. Så det enda som var kvar va det gula i mitten, de ni!       Det är en bukett!

Påvägen hem smet jag in på  OKQ8 för att köpa lite godis för att fira att jag inte har några prov/läxor den här veckan, haft haft ganska fullt upp. Som ni säkert vet så älskar jag godis, men försöker trappa ner på det. Ja, ni märkte ju hur det gick. Hursomhelst, det va så svinit kallt ute så jag skulle köpa te också. Jag häller upp varmt vatten i muggen och lägger i en te-påse. Sen skulle jag ha mjölk i också, tittar på maskinen och ser att det står "milk" på en knapp, sätter muggen där under och trycker. På displayen står det "töm sumpbehållaren". Jag går till kassan:
- Det står att man måste tömma sumpbehållaren på kaffe-maskinen.
- Aa, ska du ha kaffe eller?
- Nej, mjölk.
- Mjölk? (kollar på mig som om jag va dum i huvudet)
- Ja, till teet, (kollar tillbaka som om hon va dum i huvudet)
- Jaha, men det kan du ju inte ta i maskinen.
- Nähe, vart ska jag ta det då? Det står ju milk på maskinen.
- Men det är ju självklart att det inte finns i maskinen (vadå självklart??)

Sen hämtade hon ett annat paket, men vadå självklart, det är väl inte självklart för 5öre! KÄRRING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0