Sitter vid en datorn som vägrar redigera något...

Nu sitter jag här och är halvsjuk, huvudvärk, halsont och allmänt trött.  Men det ska jag försöka tränga undan för ikväll ska jag på Julias 18-års fest.

Anledningen till att jag börjar bli sjuk? Jaadu! Kan detta vara anledningen?

Vaknade inatt och hör regnet smattra mot fönsterbrädan. Kvart i 8 ringer väckarklockan för första gången, stänger av och somnar om. 5 min senare ringer klockan igen, stänger av, kryper närmare Jonas och somnar om. Yttligare 5 min senare ringer klockan igen, pappa kommer in och säger att det börjar bli dags att gå upp. Visst fan, jag skulle orientera idag igen. 

Känner att halsen har börjat värka under natten, huvudet dunkar och jag mår illa. Nej, det var inte för att jag va bakis, jag och Jonas somnade vid 23 igår med kläderna på och det enda vi hade druckit var cola och vatten. Hursomhelst, gick ner och käkade frukost och sen upp igen och packa sakerna. 8.47 rullade bilen hemifrån, svängde förbi mamma och hämtade regnbyxor och stövlar eftersom regnet fortfarande föll från himlen.

Kommer fram till TC och inser att det är vääldigt geggigt. Lallar runt lite och börjar sen värma upp. Startsträcka, 2.8 km och Stina sprang samma för andra laget, jag tänkte inte förlora. Regnet börjar avta när vi ställer oss vi kartorna och jag tror faktiskt det är uppehåll under hela mitt lopp. Jag hade inga planer att förlora mot Stina, det gjorde jag inte heller för jag vann med 11 sekunder, suck on that one ;) 

Är sisodär lagom iskall när man kommer imål och tänker att det skulle vara skönt med en varmdusch, glöm det! Inom orienteringen är det ute duschar med en temperatur fisljumet som gäller, helst ska man behöva byta om i en lerpöl också. Efter en "dusch" börjar det falla snöblandat regn från himlen bestämmer jag och Stina oss för att sätta oss i bilen och vänta. Efter 1,5 timme kommer pappa och då kan vi äntligen sätta på värmen och rulla hemåt. Då var vi lyckliga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0