torsdagen den 19 = otur

Idag har jag känt mig som en hemmafru med maximal otur. Dagen började med att vi hade några takarbetare som höll på att fixa lite med taket, ja. behöver jag säga något mer om det? Eller alla älskar väl när man har hantverkare hemma en sommarlovsmorgon? (otur 1)
Hurtig som jag är (ööh?) bestämde jag mig för att motionera efter frukosten men strax efter att jag har gett mig iväg inser jag mitt misstag. Jag glömde att jag glömde ladda över Magnus Uggla låtarna till i-Poden på nytt när jag tömde den förra veckan, det resluterade i att jag fick springa utan Manges sköna stämma i mina öron. (otur 2)
Ett tag efter att jag kom hem kom Jonas förbi, vi hann lägga oss på sängen innan han råkar hälla en lång remsa med hudlotion i mitt hår! Det var bara att hoppa in i duschen och tvätta håret för 2:a gången på 20 min. (otur 3)
När det är sommar ute är glass ett måste, så vi kilade iväg till Donken för att köpa varsin. Men självklart är glassmaskinen trasig och vi får ingen glass. (otur 4). Sen var vi iväg på Maxi och handlade lite, men där hände faktiskt inget otur(ligt).
Vid 4 åkte Jonas iväg till jobbet och jag drog ner till centrum för att köpa lite mer saker. Väl hemma börjar jag baka bröd och eftersom det är min otursdag så tappar jag ett (okokt)ägg på golvet. (otur 5)

Än så länge har det inte kommit något mer oturligt och jag hoppas verkligen att det inte gör det. Nu måste jag kila ner och ta ut kladdkakan ur ugnen som jag har bakat till Jonas. Glömde jag säga att jag har tvättat idag också?


Slänger in en bild från igår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0