Innan avresa

27 mars 08.34:

Nu är det bokat!!!!!
Jag åker med pappa till Tanzania 25 april-4 maj. Jag publicerar det här när jag har kommit hem så ni får veta vad för fuffens som jag har hållit på med.

När Johanna berättade för mig att hon skulle åka till Tanzania i 2 månader hade jag ingenaning om vart det låg och nu, några månader senare har jag bokat biljetter för att åka dit.
Eftersom hon är borta på båda våra 18-års dagar kom jag på en idé om att vi kunde åka och överraska henne på hennes födelsedag. Så det var egentligen planen med hela resan, men vi vet inte hur stor chansen är att jag får träffa henne där. Hon bor på en stängd internatskola mitt ute i bushen, men jag ska göra allt för att få komma dit den 30 april.
Så jag åker dit med pappa och vi kommer bland annat åka på safari och till Zanzibar!



2 april 15:22

Har precis läst en mejl från johanna och tårarna bara rinner längs mina kinder, jag saknar henne så sjukt mycket. Det är helt underbart att åker ner 25 april - 4 maj till Tanzania och kanske får en möjlighet att träffa henne.
Igår var vi hemma hos hennes mamma och lämnade papper för hon ska fixa visum till oss. Det känns inte verkligt att jag ska åka ner dit :D:D
Hon verkar ha det bra och jag önskar överallt annat att hon skulle kunna vara med på min 18-årsdag på söndag! Men men, jag åker ner till hennes istället!
Igår när vi gick från hennes hus sa hennes mamma
"Fatta hur glad hon kommer blir, det kommer vara världens bästa 18-års present. Släng dig i väggen, mamma"

22 april 10.37

Fattar ni att jag åker till Tanzania om 3 dagar och överraskar min bästa kompis på hennes 18-års dag?! Det är helt galet :D

Igår var vi hemma hos Johannas mamma igen och planerade ännu mer. När vi kommer ner på Lördagen åker vi direkt till Zanzibar och chillar till tisdagen för att på onsdagen åka till Johanna och överraska henne och sen bor hon med oss till Torsdagen!

Fast sen fick jag sms av pappa imorse där han sa att Johanna ska till Zanzibar den dagen vi skulle överraska henne och sen vara kvar till fredagen, så vi kommer troligen också vara kvar där..

Fredag: Åker till Tanzania
Lördag: Landar i Tanznia och åker till Zanzibar
Söndag: Chill på Zanzibar
Måndag: Fortstätter chilla
Tisdag: Fortsätter chillpilla och sen åker vi till Dar es salaam (huvudstade i Tanzania)
Onsdag: Johannas födelsedag!! Åker till skolan och överraskar henne
Torsdag: Vi umgås med Johanna
Fredag: Vi hänger med Johanna innan hon åker tillbaka till skolan
Lördag: Åka hem.. :(
Söndag: Landar kl 7 och Jonas hämtar oss på Arlanda




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0