soptipp som TC är äckligt

Idag var det dags för orientering på morgonkvisten. Innan vi kommer fram bestämmer jag och Jonas att vi ska ha en tävling, igen. Jag har försökt dra ner på våra tävlingar eftersom jag alltid förlorar, men nej nej. Jonas bana var 900 m längre och han startade 7  min innan mig och det var först i mål som gällde. Priset var en Lakrispuck (äcklig som fan och Jonas favorit.) I efterhand inser jag att vadet var dåligt och att det inte fanns någon chans för mig att komma först.

När jag kommer i mål efter en varm, äcklig och bajsrik bana har han såklart redan kommit i mål. Fast innan jag pratar med honom ser jag att Sofie inte har kommit i mål även fast hon startade 4 min före mig, YEEY! Sen kommer det fram att den lilla lusen Jonas har hoppat över 2 kontroller och är därför inte godkänd = ingen glass.
"Vi sa aldrig att vi skulle ta hela banan"

Det blev iallafall en glass på vägen hem, fast ingen lakrispuck utan en magnum mandel. Jag lyckades även säkra en plats till Jukola när jag vann över Sofie och Stina med 12 resp 5 min :)

Kommentarer
Postat av: sofie

dom menar väl inte att jag inte får följa med?! :O noo

2008-05-10 @ 20:59:56
Postat av: felicia

Nej, det tror jag inte :)

2008-05-10 @ 23:06:56
URL: http://feliciaknorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0