Vad kan gå fel på en måndags kväll?

Igår var jag på donken i Norrtälje för andra och sista gången. Det gick väl bra förutom att jag gav fel hamburgare och massa sånt haha!

Skulle möta Jonas hemma hos pappa för att hämta hans jacka med nycklar i som låg i mitt rum där. Vi kommer dit och upptäcker att det inte alls finns någon jacka där så vi skulle gå hem till mamma och sova där. När vi står utanför ytterdörren och ska låsa kommer Jonas på att hans tandborste ligger där uppe och springer upp för att hämta den. 

För att roa mig själv upptäcker jag att vi har en liten "plopp" på dörren, ni vet en såndär som gör att dörren låser sig om man stänger den. Jag visste inte att vi hade en sån dörr och skulle därför pröva att trycka ner knappen, det skulle jag inte ha gjort. 

Felicia: Joonnass!
Jonas: Ja?
Felicia: Dörren går inte att låsa upp.
Jonas: Du skämtar? Att du alltid lyckas!

På något sätt hade jag alltså låst dörren och den gick inte att låsa upp. Det var alltså måndagkväll och klockan var över 23. Vi provade med nyckel, våld, jaa allt men inget funkade. Så vi ringde pappa som satt i bilen påväg hem från Skavsta. Han sa att vi skulle ringa en låssmed och fråga. Svaret hos låssmeden var att dörren var trasig och skulle kosta flera 1000 att byta ut. GRATTIS FELICIA, där försvann din Ayia Napa resa!!

Sen kom pappa hem, helt ko-lugn, bar in sina saker från bilen och skulle prova att fixa dörren. Stoppar i nyckeln, vrider om och VIPS så är dörren upplåst!

Oppss.. Jag hade tagit fel nyckel och provat med, råkade ta mammas nyckel som också passar i låset. 

Slutsats: Allt kan hända om man är med Felicia en måndags kväll!

Redigerat av: Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0