äggtoddy i väskan

Rikke kom äntligen fram till slut :)
 Jag har hunnit med massa saker i helgen: varit på handledarkurs, pluggat, jobbat, varit på bio, jobbat lite till osv.

Det roligaste på hela helgen inträffade igår påväg hem från stan. Jag och Jonas hade skyndat in på 7/11 för att köpa ägg så vi kunde göra pannkakor när vi kom hem. Jag tog äggen i min väska och sa ett x antal gånger att vi måste vara försiktiga så att äggen inte skulle gå sönder. På tåget sitter vi snett emot varandra, och de 2 sätena bredvid oss är lediga. (resten av tåget är fullt.) Alla vet ju att det inte finns något skönare än att fötterna på sätet som framför, vilket jag självklart har. Jonas sitter och klagar och tycker att jag ska ta ner dom, men det ville inte jag. För att demostrera smäller han upp fötterna på sätet bredvid mig, rakt på min väska. Vad hade jag i väskan? Jo äggen! Jag får panik och vill inte ha krossat ägg i väskan så jag skriker jätte högt : ÄÄÄGGGGEEEENN!! Hahaha! Varför lyckas vi alltid dra till oss all uppmärksamhet? 

För er som vill  vara extra insatta i mitt liv kan jag meddela att vi inte gjorde pannkakor, utan vi stekte äggen och la på mackor istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0