12 år på 3 skolor och snart är det slut

Idag är det bara 6 veckor och 2 dagar kvar till studenten! Är inte det väldigt kort tid? Nu är det bara en lång nedförsbacke. Målet därnere är en varm junidag med vita klänningar, skratt, tårar och 6000-10000 föräldrar/syskon/släkt/vänner. De står och väntar utanför Rudbeck på att 600 elever ska komma ut på skolgården skrika och vifta med mössorna för att 12 års skolgång är över.
Sen finns det såklart en stor den som kommer fälla mig på vägen ner för backen och det är mitt kursprov i matte C som äger rum och lite mindre än 3 veckor. Men det gör inget för idag hade jag mitt näst sista prov i hela gymnasiet (matten är det sista).

Nu är det dags att sluta drömma och skriva klart projektrapporten som ska vara inne 24.00 ikväll. Men den lär vara klar om några timmar och sen kan jag lägga mig i soffan och bara chilla järnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0