no more cashflow om jag inte skärper mig

Det blev ingen skiva idag. Vi var alldeles för trötta, men det gör inget eftersom jag har 5-6 skivor uppskrivna i min kalender som jag vill/ska gå på. Istället blir det en tidig kväll, har redan lagt mig i sängen och ögonen börjar sakta falla ihop. Det är en dag imorgon också.

 

Ena sekunden är det cashflow och andra sekunden känner man sig pank. Antingen är det för att man ska betala ytligare en kurs på körskolan innan man får ta körkort. Det räcker inte med att betala 300 kr för att gå på handledarutbildningen för sen ska man betala 500 kr till för att gå en kurs om droger,alkohol och sömn i trafiken. Det var ett alternativ, det andra kan vara att man har en mobilräkning och en prenumeration att betala. I värsta fall kan det vara så att man har glömt att avbeställa naturpiller som minskar sötsuget och gör en piggare efter ha fått första månaden gratis. Ja, det var nog allt som jag har att betala för tillfället och det blir en summa på ungefär en sidodär 965 kr. Nu blir det dags för mig att börja hålla koll på mina pengar annars kommer jag bli ruinerad även fast jag jobbar som en tok och det vill jag verkligen inte. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0