sagan om humlan

Promenaden varade i exakt 60 min, helt sjukt egentligen att jag kunde tajma så bra! Gick ut en sväng på Järvafältet och sen tillbaka. Enligt jogg.se var det 6,2 km vilket är helt okej. Hoppas att jag övertalar mig själv att fortsätta med det här. 

 

Har nyss duschat och ätit en banan + macka och ska snart åka iväg till IKEA. Först måste jag bara berätta om en liten incident som utspelade sig i mitt rum alldeles nyss: när jag stod och klädde på mig efter duschen såg jag någon röra sig i ögonvrån. Blev rädd först att det skulle vara en stor spindel eller något men det var bara en trött oskyldig lite humla. Jag insåg direkt att den skulle få möta döden redan idag och tillkallade därför min bror.

 

Felicia: Kan du döda humlan?

Oliver: Nej jag har aldrig dödat någon.

Felicia: Okej, men låt detta bli din första gång!

Oliver: Neej!

Felicia: Nähe, men hämta en sko iallafall.

(Oliver hämtar en sko)

Felicia: Såå, nu sätter du bara skon på foten och trampar på den.

Oliver: Varför ska jag? 

Felicia: För att det är din sko?

(Oliver tar på sig skon och dödar humlan)

Felicia: Såå, nu hämtar du bara lite toalettpapper och spolar ner liket i toaletten.

Oliver: Varför ska jag?

Felicia: För att det var du som dödade?

 

Och vips så var humlan ute från mitt rum. Detta kan ses som elakt från ett perspektiv och läran från ett annat. Jag insåg att jag var bra på att övertala. Eftersom han hade dödat humlan åt mig var jag snäll och gjorde en macka till honom eftersom vi inte kommer äta middag efter vi har varit på IKEA. Eller när vi har handlat klart. I min familj äter vi alltid korv efter kassan. Ingen IKEA utan korv.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Nää jag håller med.. det är ngt speciellt med Ikeas korvar :)

2009-04-14 @ 18:23:15
URL: http://colinaslife.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, fan vad gött ;P precis en timme

2009-04-14 @ 18:23:58
URL: http://mariiette.blogg.se/
Postat av: RYDS

www.ryds.blogg.se

2009-04-14 @ 18:28:10
URL: http://ryds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0