090817

Kom precis ut från duschen. Insåg att jag varken skulle orka duscha efter jobbet i kväll eller innan jobbet i morgon så jag passade på nu. Planering är A och O i en kvinnas liv.. eller i alla fall i mitt! Så nu vet ni det...

 

Träffade pappa inne i stan och åkte upp till hemmetavdelningen på Åhléns. Där mötte vi en tjurig tant som knappt ville hjälpa oss och vi ville inte ha hjälp av henne. Så istället för att köpa gardinerna idag tänker vi gå tillbaka när den trevliga expediten som hjälpte oss förra gången jobbar igen. Inte för att jag vet hur vi ska ta reda på det, vi får nog chansa helt enkelt. Hann med en frukost/lunch med pappa innan han skulle tillbaka till jobbet och jag skulle träffa Jennifer.

 

Vi började med att gå till Handelsbanken för att Jennifer skulle få tillbaka sina pengar från skatten. Jag förstår inte varför alla tycker att det är så tråkigt att gå till banken, jag höll på att skratta ihjäl mig. Vi sitter och pratar i väntan på våran tur, helt plötsligt sticker en 40-årig dam in sitt huvud i vårt samtal och undrar om vi vill byta nummerlapp med henne för att hon behövde vänta lite till. Skönt tänker vi eftersom vi får numret före vårt. Men det räckte inte för damen, hon ville även börja prata med oss och efter ett tag återknyter hon till något som Jennifer och jag hade pratat om några minuter tidigare. Det kanske är svårt att förstå med det var hur kul som helst när hon avslöjade sig själv att ha tjuvlyssnat! 

Efter det trevligt besöket på banken strosar vi bara runt i affärer, Jennifer köpte ett par skit snygga skor från Topshop men ångrade sig och köpte ett par från Zara som var väldigt lika och 500 kr billigare. Jag försöker ju spara med jag hittade en urmysig kofta inne på HM som jag var tvungen att köpa och eftersom den bara kostade 199:- blev det inget större hål i plånboken.

 



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det! Hahaha

2009-08-17 @ 19:40:31
URL: http://jenniferfahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0