11.07

Det var inte min bäste väns bröllop som låg i fodralet utan Erin Brockwich. Hade jag inte sett den flera gånger förut och om den hade varit textad på svenska hade jag nog orkat se den men nu somnade jag efter 10 min och sov 1 timme. Hur skönt som helst. Förutom som det alltid är när man sover på flyg, bussar och tåg att man vaknar och är stel i nacken och törstig som en gris, så fick jag en annan trevlig överraskning och det var att tåget helt plötsligt stannade ute på en åker. Känner att det här tåget är lite osäkert när det både är fel på moduler och växlar, men nu har vi börjat rulla igen. 25 min sena!

 

Kan berätta lite om kräftskivan igår. Jag fick skjuts av Stina, Sofie och Mikis hem till Sofie för dom hade varit och handlat. Sen hade Sofie massa olika To do-lists som skulle hinna bli klara innan gästerna kom. Vi bar stolar, klistrade lappar, doppade jordgubbar i choklad, kokade potatis, gjorde sallad osv osv. 

När gästerna kom minglade vi lite, åt jordgubbarna i choklad som jag och Stina hade slitit med men chokladen fastnade på tallriken, så det blev jordgubbar med lite choklad på. Men tanken var god ändå! Sen började kräftkalaset, satt ute och sörplade, smaskade och hade det allmänt trevligt i någon timme eller två men sen blev det så sjukt kallt att vi smet in istället. Tillslut hamnade Mikis, Stina, Tobbe och jag inne på Sofies rum där vi satt och lyssnade på gamla låtar och hade det allmänt mysigt. Tiden bara rann iväg och sen blev jag tvungen att gå till bussen eftersom jag skulle upp så förbannat tidigt idag. Jag hade super kul så länge jag var där och det tror och hoppas jag att alla andra hade också med tanke på hur mycket tid Sofie hade lagt ner på allt. Juste, vi lekte lekar och åt efterrätt också :)

 

Det är ungefär 45 min kvar och jag har kalasat till det hela med att köpa en cola. Så nu ska jag ta upp Veckorevyn och skumma igenom den. Skummade bara SOLO också. Jag kommer inte orka köra hela vägen så jag och pappa kommer bytas av och då kan jag passa på att läsa tidningen mer noggrant när han kör. Planering är som sagt A och O i en kvinnas liv. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0