i´m on my way!

Nu sitter jag äntligen på tåget mot Lund! Trodde ett tag att jag skulle missa det, för jag missade tåget till centralen, hur jag nu lyckades med det? Måste ha varit att jag gick onödigt jävla långsamt hemifrån. Jag hatar att komma sen och det värsta jag vet är att missa saker. Hade en klump i magen hela pendeltågsresan eftersom om det tåget skulle stå stilla skulle det finnas en risk att jag skulle missa det här. Men eftersom jag nu sitter på tåget och har alla saker med mig, frukost, två tidningar dator med internet och film så borde klumpen snart börja försvinna. 

 

Jag sitter i den tysta avdelningen på tåget och där får inga mobiltelefoner vara på, det sa dom i högtalaren nyss. Direkt efter bad dom alla ha sina biljetter tillgängliga och eftersom jag har mobilbiljett har jag nu två alternativ:

 

Alternativ 1: Ha mobilen på för att lätt kunna visa biljetter och se om konduktören påpekar att jag inte har mobilen avstängd. Det borde han göra eftersom reglerna är så.

 

Alternativ 2: Stänga av mobilen och sedan låta konduktören vänta 3 min medan jag sätter på den när han frågar om biljetten. Rätt underhållande det med. Frågan är om han orkar vänta. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0