är det meningen att man ska gissa?

 

Nu ligger jag i sängen igen. Det är inte ens tolv timmar sen jag gick upp, men den senaste tiden har jag varit så sjukt trött och därför har det blivit att jag har sovit mycket. Det är nästan att jag är stolt över mig själv och gått på alla mina morgonlektioner 8.20 mån-tors och inte skolkat en enda. Okej, kanske någon. Men max 3 stycken på hela perioden!

 

Idag har jag bara pluggat och ändå är jag långt ifrån klar. Måste fixa lite till min romanredovisning som jag har imorgon och sen är det massa kvar i psykologiboken. Men seriöst, vi har 84 sidor till kursprovet, läraren har inte specificerat mer vad som kommer på provet mer än “en stor fråga om socialpsykologin och dess centrala begrepp” men det är bara en liten del. Plus att provet är på en 1-timmes lektion vilket gör att man måste försöka gissa sig fram till vad man ska kunna så att man inte sitter och pluggar på helt fel saker. Är det verkligen så skolan fungerar?


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0