felicia fattar :O

Kom nyss hem och satte mig precis framför tv:n. Jag måste alltid kolla lite på tv innan jag börjar plugga och jag blir lätt kvar i soffan och pluggnadet uteblir. Därför är det bra att jag vet att jag har prov på fredag och kan ligga kvar lite extra i soffan idag haha!

 

På matte-lektionen idag fortsatte vi med logaritmer och jag hänger fortfarande med. Det enda knepiga är att slå in det på miniräknaren. Svaret ska vara 23,5 och jag får det till -211. Det känns ändå lite bättre när Simon kollar på min uträkning och säger: “det är inte så stort mellanrum, så du kan ju inte gjort några större fel”. Sen kollade han en gång till när jag sa att det skiljde 234 och hjälpte mig att slå in rätt. Det kändes ju bra att man fick lite uppmuntran eftersom det är något våran lärare totalt ha missat men jag tror Simon måste vara lite smidigare nästa gång när differensen är lite mindre. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0