förtids pension nästa!

Idag var två personer på intervju på Coop och imorgon ska dom provjobba. Om ni vill veta vilka det är får ni helt enkelt komma dit och kolla...

 

Jag och Jonas är två riktiga pensionärer när vi pratar i telefon. Antingen har vi för mycket öronvax eller bara nedsatt hörsel. Det brukar låta ungefär såhär:

 

Jonas: Vad har du gjort idag? (jag hör “mummel mummel”)

Felicia: Va?
Jonas: VAD HAR DU GJORT IDAG? (jag hör fortfarande “mummel mummel”)

Felicia: Vad säger du?

Jonas: Skit samma...

Felicia: Nej men säg en gång till!

Jonas: Äh, glöm det bara.

Felicia: Frågade du vad jag hade gjort idag?

 

Man brukar säga en gång är ingen gång, men detta blir minst en gång i varje samtal och vi brukar prata rätt mycket i telefonen så är en gång per samtal alldeles för mycket!


Kommentarer
Postat av: Sandra Tjulin

ett litet tips till er som har svårt att komma upp på morgonen :)http://sandratjulins.blogg.se/2009/february/tips-till-er-snoozare.html#comment

2009-02-03 @ 23:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0