ledig dag tjalalala!

Idag är det stora resdagen, eller inte för mig. Mamma, Benjamin, Oliver och Zoey är påväg ut i skärgården och pappa är påväg till New York. Eller om jag tänker efter ska jag ska faktiskt ut och resa, till Krigslida om det räknas?

 

Mamma verkar sätta mig på prov redan från början. Fanns det någon frukost när jag vaknade imorse? Nej. Fanns det något ICA-kort så jag kunde handla mat? Nej. Hade hon tagit mina kiwisar som jag fick Jonas att köpa till mig igår? Ja. 

 

Det var bara att hoppa upp på cykeln och cykla till Coop. Där köpte jag det allra nödvändigaste som kommer att behövas de närmaste dagarna. Italienskt bröd, kiwisar, flingor, chips och en tidning. Chips på en vardag? Tjii fick du mamma som tvingar mig att handla mat haha!

 

Så på 2,5 timme har jag handlat, ätit frulle och hängt tvätt. Tvätten hängde jag faktiskt ute på ett torkställ i hopp om att dom kommer torka snabbare. Alla mina kläder i stort sett smutsiga eftersom det inte var förrän igår som jag packade upp min resväska.

 

Har inga direkta planer idag utan ska nog bara jäsa i solen och sen åka med Jonas hem när han slutar jobba. Kanske gör något vettigt senare som att ta en promenad eller så. Jag sa kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0