bak på Coop

YEEESS! Jag fick upp bilder, wooho :D

 

På pepparkakshusbakningen var det bara föräldrar och barn förutom Johanna, Linda, Linnéa och jag. Vi delade in oss i lag J&F mot L&L. Taktiken var olika redan från start. Linda, som fick börja ensam för Linnéa var sen, började med att sätta ihop huset medan jag och Johanna startade med att dekorera. Från början såg det riktigt bra ut, hjärtan på kortsidorna och en prickig skorsten. Den enda problemet vi hade var att det fanns så många olika färger på glasyrerna att vi inte kunde bestämma vilken färg vi ville ha. Vi bestämde att den gröna färgen skulle få bli granris som hängde runt fönsterruterna och det var där det började gå utför. Sen tröttnade vi på att göra taket rutigt.. ja ni ser själva. Vackert va? :) 

 

Här såg det fortfarande normalt ut

Ett mästerverk!

Coop Forum


Ett färdigt pepparkakshus alá J&F

L&L körde helhjärtat på tjej-varianten med rosa, hjärtan och fluff. 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Nu ar jag riktigt avundsjuk. Vad fiiiiint ni gjort. Vad gor de med husen nu? Hoppas de star kvar ar jag kommer hem sa jag far se dem irl!



pUsssss

2009-11-11 @ 22:36:25
URL: http://sannagudmundsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0