berättelsen om tanten och jackan

Igår ertappade jag min mamma som ett barn med handen i creme fraiche-burken. Efter som jag är borta 2,5 månad av vinterhalvåret kommer jag inte få lika mycket användning av min dunjacka som jag köpte förra året, som jag skulle ha fått om jag var hemma. Därför har länge försökt att få min mamma att “hyra” den av mig när jag är borta. Jag vill ju ha valuta för pengarna. Tyvärr har hon inte velat det eftersom hon gillar sin egna varma jacka mycket bättre. Till och med när hon provade min jacka sa hon att den inte satt bra på henne. MEN IGÅR! När jag kommer ner för trappan för att säga god natt är hon precis på väg ut genom dörren tillsammans med Zoey för att gå på kissrunda. Vilken jacka hon har på sig? MIN såklart! Jag har aldrig sett min mamma se så oskyldig ut. Den enda hon fick ur sig var “jag trodde du sov”. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0