hej då kameran!

Nu har jag precis packat ner kameran i kartongen igen. Den var inte lika bra som förväntat så i morgon byter jag till en annan. Pappas morbror har den likadan som den nya och pappa har provat den och tycker den är kanon, det enda problemet är att det inte finns i rosa utan det blir svart istället. Hur-tråkigt-som-helst. Men tyvärr är det insidan som räknas även när det gäller kameror. Det är alltså plan nummer ett för i morgon. Plan nummer två är att jag och Linda ska till Stinsen och köpa resespel, typ fia med knuff på magnetbord eller något sånt. Moget värre! Har inte tränat den senaste veckan heller så det blir nog en sväng till gymmet också.

 

I morgon är min första ledig dag av tre. På onsdag är det julpyssel på jobbet! Tänk att jag kommer få julpyssla även fast jag är borta under jul. Det spelar ingen roll att det är i november, julpyssel som julpyssel helt enkelt. På torsdag är det dags för ännu en reunion. Då är det jag och en kompis som ska kolla på Morgan Pålsson. Det är typ världens bästa film. Dunder rolig! Fast jag tror inte att jag skulle kunna se den med någon annan. Eller snarare att det inte finns någon annan som vill se den med mig. Ni vet själva hur det är med någon som sitter och säger replikerna i förväg - man blir galen till slut. Och eftersom båda kan alla repliker så passar det utmärkt att vi ser den tillsammans. 

Robert: Morgan, kan du hjälpa mig att det det här? (håller upp ett kamerastativ)
Morgan: Men Robert, vad är det vi brukar säga.
R: Att du är fast och jag är fri.
M: Precis och så länge du är fri så är det du som bär.

Hahahaha! Har man inte sett filmen så förstår man inte. Det handlar om frilansfotograf och fast anställd reporter. Skit samma, nu ska jag kolla på ett avsnitt av Playa del sol innan John Blund kommer. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0