termometern visar 0 grader

Det är helt s j u k t kallt ute. Hade mössa, vantar och halsduk när jag cyklade hem från jobbet och ändå frös jag. Har kommit på att jag måste ha kläder efter väder. Glöm det min mormor sa om “man ska frysa in vintern och svettas in sommaren”. Jag kommer missa större delen av vintern och jag köpte inte en vinterjacka förra året för flera tusen för att ha i garderoben, alltså måste jag hinna använda den innan jag åker. Därför är det slut på användandet av tygskor, nu är det stövlar och höstboots som gäller. Vilket  i sin tur leder till att jag snart måste ha min dunjacka...Fast jag skrattade senast åt en kille som hade dunjacka på sig på jobbet idag. Knivig fråga det där.

 

Nu sitter jag och myser i min nya gråa tröja med paljetter på axlarna från HM. Den är både mysig och fin. Det är inte varje dag man har kläder med paljetter på vettni! Vardagsfin kallas det med ett annat ord. Tänkte flytta över mysandet till sängen nu. Tända lite ljus och förhoppningsvis kolla på något mysigt på tv. Annars får jag väl ta in min katt Mysan och mysa med henne. Fy va mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0