23.52

Jag ser ett ljus! Gjorde ett teoritest på Bonniers trafikskola idag och klarade det med några poängs marginal. Tyvärr chansade jag på alldeles för många så det behövs nog några timmars mer plugg innan det sitter.

 

Simningen gick bara bra. Vi var lite rädda att hela Rudbeck skulle vara där, men icke. Det var bara lite småbarn och andra motionssimmare där, det tackar vi gudarna för! Övningskörde en sväng med pappa också. Övande lite parkering + start i uppförsbacke, annars känns det som att det mesta sitter. Inser att min lärares ord “du kan mer än vad du tror” stämmer ganska bra. Bara jag tar det lugnt och koncentrerar mig så kan jag faktiskt köra bil. 

 

Annars har jag inte gjort så mycket mer idag, höll Zoey lite sällskap nu på kvällen när mamma var borta. Vi kollade på tv och lekte i tunneln, eller jag kollade på tv och Zoey lekte i tunneln. 

 

I morgon ska jag vara i stan hela dagen. Åker in med Linda på förmiddagen och kommer inte hem förrän sent på kvällen. Först ska Linda och jag kolla på lite saker till Thailand och sen på kvällen ska jag på balett(?) med pappa + mina bröder. Fråga mig inte varför men det är något som pappar har hittat på. Kommer ha lite ensamtid från att Linda åker hem för att träna tills jag möter upp familjen för att äta middag innan baletten och då kommer jag nog passa på att läsa teori. Sätta mig ner på ett lugnt mysigt fik, köpa något gått och sen bara läsa läsa läsa! Tänk vilken lycka det kommer vara om jag klarar teorin på ***dag. Samtidigt är det inte hela världen om jag kuggar, men det skulle vara jävligt kul om det gick första gången. Märker ni att jag är nervös, ändå är det några dagar kvar. Herregud, hur ska detta sluta?

Gjorde allt text som har med mitt körkort att göra kursiv, det var en hel del.


Kommentarer
Postat av: Kastre

Fellan!

Känner igen mig så hårt, haha. "Pressen" blir nästan värre än att ta själva körkortet. Men grejen är att körkortsgrejen är najs, för man måste inte vara grym första gången. Det är inte som ett pissigt mattekursprov där man måste vara bäst för att inte vara förlorad, utan klarar man det inte så gör man bara om det - så många gånger man behöver! ^^ Gör din grej så kommer det gå skitbra, oavsett om du klarar det eller inte xD

2009-09-16 @ 08:54:33
URL: http://cktheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0