28 maj 2011 - 42 km.

Ingen märkte av min lugg. Inte ens Linda.

Dagen flöt på och tiden gick ovanligt snabbt. Tacka gudarna för det! Efter jobbet drog jag på mig träningskläderna direkt och sprang en runda på Järvafältet. Lyckades på något vänster komma vilse för jag kom inte alls fram till dit jag trodde jag skulle komma. Tur att jag hade iPhonen med mig så jag kunde kolla på kartan vart jag var, haha. 6,5 km blev det innan jag var tillbaka igen. Såå, nu till varför jag måste träna upp min kondis. Förra året sprang jag för första gången i mitt liv 1 mil. För några veckor sen sprang jag 5 km. Jag har sprungit två lopp, Midnattsloppet i augusti blir mitt tredje. Den 28 maj nästa år kommer jag springa 42 km på Stockholmsgator. Jag har anmält mig till marathon. Mest är det för att slå min storebror som sprang 2009 och jag bara måste slå hans tid. Fast lite är det för att kunna säga "jag har sprungit maran". Eller ännu bättre "jag har sprungit maran och jag slog brorsans tid". I och med denna anmälning så kommer jag behöva träna liiiite mer än vad jag har gjort de senaste åren tillsammans, haha. Äh vafan! Det är bara bita ihop och köra. Stockholm marathon 2011!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0