clown fötter passar inte i badtofflor

Vad har alla människor gjort idag? Det var inte en kotte på Coop. Tiden segaste sig fram samtidigt som jag är förvånad över att jag inte har däckat vid det här laget. Jag fick mig ett gott skratt ändå. En kund kommer in och vill reklamera ett par skor som det enligt honom var butiksfel på. Kunden har alltid haft storlek 43 i skor och det var även den storleken som han plockade på sig när han köpte sina badtofflor på Coop. Men när han kom hem insåg han att skorna var alldeles för små för att vara 43:or. Dom var bara 29 cm långa och då ska det enligt honom vara storlek 29. Jag förklarade för honom att storlek 29 är barnstorlek, att man inte mäter skostorlekar i cm och att det är viktigt att alltid prova skor man köper eftersom storlekarna alltid varierar lite beroende på vilken typ av sko man köper. Men det förstod han inte, han har alltid haft storlek 43 på sina skor och paret han hade köpt var det definitivt fel på. Jag är fortfarande fundersam över ifall han tror att hans egna fötter är 43 cm långa eftersom han har storlek 43 i skor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0